The Captive
Teenager Cassandra is locked up against her will unable to contact her family to let them know she’s still alive. When eight years ago she was abducted from her father’s truck and he went straight to the authorities, they immediately pegged him as the prime suspect.
Eight years of loss and subsequent searching unspool out of sequence in Atom Egoyan’s puzzle film about the abduction of a young girl. In this tensile thriller that is switched onto perversions of new technology, Ryan Reynolds is a real revelation, playing against type as the distraught father.