A land surveyor is summoned to a remote village by the local government, housed in ‘the castle’. Upon his arrival, he is unable to persuade the locals of his legitimacy and finds himself sucked into a spiral of provincial bureaucracy and petty social rivalries that soon becomes a surreal nightmare.
A wintry disquiet pervades this enigmatic and erotic tale of bureaucratic angst. Michael Haneke’s faithful adaptation of Franz Kafka’s unfinished novel The Castle proves that the two artists really are a match made in heaven (or should that be hell?)