In the summer of 1967, journalist Katharina is visited in Munich by her French friend Anne. They take day trips and visit cafés, acquaintances, and parties. In a series of conversations between them and other women, they talk about the chances for female emancipation in a male-dominated society.
Akin to Agnès Varda and Věra Chytilová, Ula Stöckl saw a wild bouquet of vibrant possibility in the 1960s, and became one of the first feminist directors in West Germany. In her playful, polyphonic film about a quintet of newly independent women, modern femininity is an infectious and lively melody.