The Cathedral
A family and a country come undone in Ricky D’Ambrose’s intricate, Spirit award-nominated drama. Deploying a Bressonian framing of richly textured interiors and delicate hand gestures, these nostalgic glimpses at a fractured father-son bond meticulously conjure a bygone ’80s and ’90s Long Island.