At a countryside manor, a lavish 60th birthday celebration is being held for revered family patriarch, Helge. Everyone has been invited—most importantly, his wife and three grown-up children, Christian, Michael and Helene. That night, Christian makes a speech nobody will ever forget.
Arguably portraying one of cinema’s most messed-up families ever, Festen is considered the first film made under the rules of the radical Dogme 95 movement. Thomas Vinterberg’s madcap time-bomb of latent secrets and repressed grudges makes any family dinner seem like a piece of cake.