Based upon writer Maxim Gorky’s autobiography, a 12-year-old’s journey in life is set against the fierce backdrop of 19th century Russia. Growing up under the czarist regime, the young author is drawn to his warm-hearted grandmother, who instils in him the willingness to pursue his writing muse.