The Children of God
Francisco and Sol were raised off the grid in a religious community called “The International Family”. In an attempt to liberate their voices and reconfigure the puzzle of subjectivity, the film recovers a past that returns through their memories to expose facts that had been denied.
At a time when documentaries about religious cults abound, Martín Farina’s film stands out as a tender, empathetic portrayal of two siblings as they try to make sense of their past. Without pointing fingers, The Children of God arrives at powerful conclusions about trauma, repression, and healing.