The Churning of Kalki
Following the footsteps of Samuel Beckett’s Waiting for Godot, two actors from Calcutta go to the largest gathering of humans on earth – the Hindu festival of Maha Kumbh of Allahabad in 2013, which occurs once in 12 years, to search for Kalki – the Tenth and the final avatar of Lord Vishnu.
Set against the backdrop of “Maha Kumbh”–one of the largest religious gatherings in the world–this Bengali feature is an enigmatic experience. Inspired by “Waiting for Godot”, Ashish Avikunthak builds on Beckett’s existential text to reflect on the idea of God in the context of the modern world.