The Circus
When we first meet Chaplin’s Tramp, he’s in typical straits: broke, hungry, destined to fall in love and just as sure to lose the girl. Mistaken for a pickpocket and pursued by a peace officer into a circus tent, he becomes a star when delighted patrons think his escape from John Law is an act.