The Clowns
A young boy watches a circus get constructed outside his bedroom window—thus begins Federico Fellini’s “docu-comedy”, a personal, genre-bending ode to one of his lifelong obsessions.
What gems hide in the shadow of monuments? Fellini’s biggest films are so famous that it’s tragically easy for his smaller wonders to escape notice. The Clowns is an off-the-beaten-path fan favorite, an explosion of documentary, fantasy, and music, where the maestro’s imagination flowers!