The Collector
A passionate collector has been collecting everything one can imagine for over 70 years. He lives in his own house like a guest of his collections, and is forever on a quest for new discoveries.
From Pelin Esmer, one of the best directors of her generation, comes this eye-opening documentary about the collectionomania of her uncle, Mithat Esmer. While witnessing Mr. Esmer’s endeavor to stop time, we get to know one of the most polite, passionate, and smart people in the world.