The Commune
Liberal couple Erik and Anna are academics who decide to turn Erik’s inheritance, an expansive home in Copenhagen, into a commune. Everything seems to be going well until Anna’s open-mindedness is put to the test when Erik introduces his mistress Emma to the cooperative.
Another change of pace for the versatile, Dogme 95 co-founder Thomas Vinterberg (Festen). The freewheeling world of 70s Denmark and the messy dynamics of free love are vividly brought to life here by an impressive ensemble cast. Trine Dyrholm won the Silver Bear for Best Actress at the Berlinale.