Against the backdrop of the Irish Troubles, an IRA member forms a strange bond with a kidnapped British soldier in his custody. He faces an impossible predicament when he finds himself falling in love with the soldier’s girlfriend.
Dropped on an unsuspecting public, Neil Jordan’s political, sexual, and romantic thriller became one of the biggest arthouse sleeper hits of its day, and it remains a gripping, loaded, and mesmerizing mystery. The Academy loved it: 6 nods, including Best Picture, and a win for Jordan’s script.