The Cut
One night in 1915, the Turkish police round up all the Armenian men in the city, including Nazaret, who is separated from his family. Years later, after surviving the horrors of the genocide, he hears that his twin daughters may also still be alive, and travels the globe in search of them.
Turkish-German director Fatih Akın’s skill and sensitivity for capturing the tensions between the East and the West made him a true festival favourite. In The Cut he delivers an impressively assured take on a tragic historical episode—an epic tale of survival nodding to the westerns of John Ford.