The Dance of Reality
Alejandro Jodorowsky was born in 1929 in a coastal town in Chile. In The Dance of Reality, Jodorowsky reconstitutes the adventure of his early life in that town, where he discovered the fundamentals of reality as he underwent an unhappy and alienated childhood as part of an uprooted family.
After 23 years away, Alejandro Jodorowsky returned to filmmaking with this Quinzaine premiere—an utterly personal, deeply idiosyncratic, magical realist wartime musical. Spanning generations, this is truly a family affair: a surreal journey into autobiography.