The Day After
Book publisher Bongwan’s marriage is on the rocks after his wife discovers the affair he’s been having with his assistant. Now that relationship is ending too and Bongwan’s new assistant, the sharp and sensitive Areum, is left to navigate the fallout of all the turnover in Bongwan’s life.
Hong Sang-soo’s third film in his 2017 triptych, The Day After is a perfectly timed comedy of errors about a disastrous love triangle. As always with Hong, all that is familiar in romantic narratives is sent through a prism of peerless wit and an elliptical rephrasing of time. Sublime and superb.