The Dead and the Others
15-year-old Ihjãc, an indigenous Krahô from the north of Brazil, is called to organize the funerary feast for his father so that his spirit can depart to the dead’s village. Denying his tribal duty, Ihjãc runs away to the city, where he faces the reality of being indigenous in contemporary Brazil.
A festival gem by directing duo João Salaviza & Renée Nader Messora, The Dead and the Others is an immersive, refreshing ethnographic docudrama. Touching on the disorienting chapter of young adolescence, this hypnotic prize-winner offers a sensory outsider’s look at the urbanized world we live in.