The Dead Nation
This documentary-essay excavates Costică Axinte’s stunning collection of photographs from a small Romanian town in the 1930-40s. A voice-over reads from the diary of a Jewish doctor, depicting what the photographs don’t: the rising of antisemitism and the persecution of Jews in Romania.