The Demons of Dorothy
Dorothy is a film director and a bit of a loser. One night she lets loose on her script when a call from her producer kills her buzz: enough with queer comedies, it’s time to start making mainstream films. To avoid sinking into despair, Dorothy seeks comfort in the TV show Romy the Vampire Slayer.
In a flurry of motorbikes and silicone, Alexis Langlois’ slapstick short exposes the struggles to get a film made before segueing into high camp fantasy. A queer ode to the wildest excesses of pop culture, genre film and the internet that unfolds like a cross between John Waters and Ryan Trecartin.