The Doll
When Fatma Teyze moves into the rundown mansion after her house is demolished due to urban renewal, she meets Dunya, an Afghan refugee who has just given birth. The two realize that there are beings other than themselves in the house.
A spectral meditation on displacement and belonging, The Doll conjures a ghostly portrait of İzmir, a port city marked by exile and migration. In its crumbling walls, past and present cohabit uneasily as the living seek shelter and the dead return in search of what was lost.