The Door
The symbolic centre of The Door is the front entrance of the protagonist’s home. As she opens it to greet friends, she is shrouded in an oblique sadness. Clothing is also a symbol of renewal, each change of costume charting our heroine’s emergence from a chrysalis of sadness.