The Dreamed Path
Theres and Kenneth are young when they first meet in their summer holidays in Greece. They fall in love with each other but can’t prevent the forthcoming separation. Thirty years later, in another country—another couple. Ariane leaves her husband, David, because she doesn’t love him anymore.
Scattered across Britain, Germany, and Greece at disparate moments between the 1980s and the present, searching souls echo a Europe in transition. In Angela Schanelec’s film of fragmentation taken to a limit, some gaps can be bridged, while others are lacunae in which to lose ourselves with wonder.