(The [End) of History Illusion]
Cue perky music, tap dancing twins, and a ballerina that bakes the perfect croissant. Set within a Cold War era, Las Vegas nuclear bunker turned family home, these characters slowly come apart as the cataclysmic events above ground take their toll below.
Shot in a Cold War bunker eerily built to resemble an ideal family home, Celia Rowlson-Hall’s short is a tongue-in-cheek commentary on the commercialization of fear. The choreography and meticulous production design create an atmosphere of surreal fantasy that soon turns into a jarring nightmare.