The Exquisite Corpus
The Exquisite Corpus is based on various erotic films and advertising rushes. Myriad fragments are melted into a single sensuous, humorous, gruesome, and ecstatic dream.
Prepare for full immersion into Austrian avant-garde maverick Peter Tscherkassky’s dreamy, hallucinatory mash-up of softcore cinema. Ecstatically analog—the celluloid is manipulated by hand in the darkroom—this climactic short film teases and exposes not just bodies but the very medium itself.