The Faculties
From a film student unable to remember much about Eisenstein’s Battleship Potemkin to a felon trying to rebuild his life, Argentinian students of different careers prepare for their final exams. Moving between the drama and the absurdity of a dozen examinations, unexpected relationships are found.
Echoing Frederick Wiseman’s portraits of public institutions, Eloísa Solaas’ The Faculties takes an intimate look at higher education. Focusing on people from various economic and cultural backgrounds, the film acutely interrogates the differing realities and pressures of the student experience.