The Fall of the Romanov Dynasty
A fascinating collection of footage from the years 1913-17, focusing on the Russian Revolution. With an introduction by Russian historian and cultural expert, it exposed a number of myths about the revolution and in particular, the Bolsheviks.
This Soviet rarity, Esfir Shub’s ingenious compilation epic on the Russian Revolution, is an ecstatic grab bag: archival collage as national history, as political and social critique, as exposé, as celebration. Footage not to be found elsewhere, and arranged to make a point—with vigor!