The Fallen Idol
This macabre mystery gets due praise for director Carol Reed, being the first of three epic collaborations with writer Graham Greene. But it is young actor Bobby Henrey’s performance—imbued with curiosity, preternatural sensitivity, and a yearning for love—that brings so much pathos to the thriller.