The Falling
In an English girls’ school in 1969, sixteen-year-old Abbie and Lydia are best friends. A tragedy at the school triggers a mysterious epidemic among the pupils. The authorities claim there is nothing wrong, but Lydia refuses to accept this. In seeking the truth, she discovers a long-buried secret.
Carol Morley became one of Britain’s most celebrated directors with this mysterious tour de force starring Maisie Williams, Maxine Peake, and Florence Pugh in her acting debut! A case of mass hysteria in a 60s girls’ school acts as a chilling, mesmerising and allegorical dive into the female psyche.