The Farewell
Billi, a headstrong Chinese-American writer returns to China when her beloved grandmother is diagnosed with terminal cancer. She struggles with her family’s decision to keep Grandma in the dark about her own illness as they all stage an impromptu wedding to see Grandma one last time.
Lulu Wang’s Sundance breakout is a bittersweet indie hit gently exploring dueling cultural identities through the lens of a Chinese American woman. A deeply personal story for Wang, this emotionally resonant comedy-drama deftly swings back and forth between joy and grief.