The Female Closet
Utilizing groundbreaking research, newly discovered home movies, archival photographs, and other visual sources, The Female Closet is a cultural interrogation of the closeted and not-so-closeted lives and lesbian histories of three women artists: Alice Austen, Hannah Höch, and Nicole Eisenman.
In her enlightening documentary, queer director Barbara Hammer unearths the intimate lives of 20th-century women artists to react against the concealment of their sexualities. By revealing their work in a new light, Hammer writes lesbian history, and knocks down the closet door along the way.