The Fever
While making documentaries in the Amazon, Maya Da-Rin developed, over six years, the idea for this film. Indigenous people’s lives and beliefs are conveyed rather than exposed in this moving, hypnotic work about a father and his soon-departing daughter. Winner of the Best Actor Award at Locarno!