The Final Year
Inside the White House, Barack Obama’s foreign policy team prepares to leave power after eight years in office. Four government officials, including the Secretary of State, manage problems across the globe as they attempt to protect their legacy from being dismantled by the incoming administration.
Ending pointedly in Greece, the birthplace of democracy, The Final Year chronicles the last progressive push of the Obama administration. Following the tireless team who worked in this highest office, the documentary makes one thing clear: a man is only ever the sum of those that surround him.