The Fire Within: A Requiem for Katia and Maurice Krafft
Married volcanologists Katia and Maurice Krafft perished during the 1991 Mount Unzen eruption, leaving behind 200 hours of footage. This footage is transformed into a visually stunning tribute, letting volcanic imagery speak for itself.
Werner Herzog drew on material shot by Katia and Maurice Krafft for his documentary Into the Inferno. Here, he goes one further, crafting an entire film from the volcanologists’ footage. Eschewing conventional biography, Herzog fashions an awe-inspiring eulogy to the duo’s singular cinematic vision.