The Funeral
Cemal drives a hearse for a living. He’s entrusted with secretly carrying the body of a young girl at the request of her family. One night, he hears strange groans from the back of the truck, even though she the girl hasn’t got a pulse.
Delivering an atmospheric twist on the zombie film, director Orçun Behram uses and breaks its conventions for a stark exploration of systematic decay and silent submission. Anchored by Ahmet Rıfat Şungar’s gripping performance, it’s a haunting parable of the living and the dead.