The Future
When their parents die in a car accident, Bianca and Tomas’ life is upended. Things are further complicated when Tomas’ friends invite themselves over to stay. They decide to enlist Bianca for a heist and convince her to seduce a blind, ageing B-movie star to get access to his hidden fortune.
A surreal, freewheeling adaptation of Roberto Bolaño’s novel A Little Lumpen Novelita, this remarkable film from Chilean director Alicia Scherson leaps between genres—from noir to ’50s sci-fi pastiche. Told through a series of flashbacks, The Future is a thrillingly postmodern, magic-realist enigma.