The Ghost That Never Returns
This existential drama disguised as a saga about the proletarian struggle presents a lonely and insecure individual who is challenged to act more heroically than he is prepared to, but who constantly questions his confidence and loyalties.
The late 1920s was when silent cinema began to perfect its art—formally audacious, emotionally rich, ambitious films like Sunrise & 7th Heaven—before sound seemed to roll innovation back. Here, the sublime style of under-known auteur Abram Room showcases Soviet silent cinema at its absolute peak.