The Girlfriend Experience
Chelsea is a call girl who lives in New York’s lap of luxury. Besides her beauty, Chelsea offers her clients companionship, or, as she dubs it, “the girlfriend experience.” With her business and a devoted boyfriend, Chelsea thinks she has it made… until a new client rocks her world.
Steven Soderbergh’s kinky-meets-brainy digital experiment, starring adult film star Sasha Grey, is a tantalizing, cold-as-ice satire. Surveying the tentacular power of money in the lives of New York’s elite, The Girlfriend Experience is a slinky and subversive treatise on the 2008 economic crisis.