The Gleaners and I
With a digital camcorder in hand, Agnès Varda sets out to make a documentary about the lives of gatherers, recyclers, and treasure hunters she encounters in the cities and countryside of France. Often sidetracked, Varda finds time to reflect on everything from aging to the birth of cinema.
Always one to break new ground, Agnès Varda put together what is simply one of the greatest documentaries of all time. Warm, generous, and very human, this late-career triumph showcases her self-reflexive filming and constant hunt for raw material, finding beauty in the most unexpected of places.