The Gold Bug
Feminism, Victoria Benedictsson, Leandro N. Alem, the Radical Party in Argentina, suicide, stunts, Edgar Allan Poe, the complicated relationship between low-budget films with a political aim and the film industry.
Moguillansky—co-editing with Mariano Llinás, co-directing with Fia-Stina Sandlund, and writing with both!—leaps from The Parrot’s take on documentary-making into an even more undefinable mixture of genres, connecting moviemaking to treasure hunting, national history and politics.