The Golden Thread
Indian director Ritwik Ghatak (who died in poverty in 1976) creates a dramatic tale of a struggle to survive in this story of a young man’s determination to support his sister and a little friend.
The final film in maverick Bengali filmaker Ritwik Ghatak’s “Partition Trilogy” shows a director working at the height of his powers. Melding the poetry of neo-realism and melodrama, The Golden Thread humanely exposes societal prejudice, portraying the refugee experience with the tenderness of hope.