The Good Sister
Springtime in Berlin occasions new beginnings, but has its darknesses too. When Sam is accused of rape, his sister Rose is asked to testify in the police investigation against him. Faced with uncomfortable questions and moral quandaries, Rose’s feelings toward her older brother are tested.
Braving controversial waters, Sarah Miro Fischer’s feature debut dwells with sibling intimacies that might, from certain angles, seem incestuous. As feminist principles contend with that family loyalty, this self-assured drama risks ethical murkiness—but never turns to shock for cheap effect.