The Great Consoler
The Soviets venerated the great American short story writer O. Henry, and this singular account of his pre-fame time in prison takes a meta approach to biography. Blending fact with literary fantasy, Lev Kuleshov weaves an intricate conceptual tapestry to smuggle sly commentary on the Soviet regime.