The Great Dictator
After dedicated service in WWI, a Jewish barber spends years in an army hospital, unaware of the rise of a fascist, anti-Semitic dictator, whom he bears an uncanny resemblance to. When he returns to his neighborhood, he is stunned by the brutal changes, and recklessly joins a girl in rebelling.
Charlie vs. Adolf! In his most controversial film yet (as well as his first “talkie”), Chaplin took on fascism with subversive humor, trademark slapstick, and a feast of now-classic scenes. The final speech is legendary, and the “globe dance” is wicked and perverse. An absolute essential.