The Great Wall
The Great Wall moves across fortified landscapes, pausing with those whose lives are framed by borders. Moving inward toward the seat of power, the film holds the European project up to a dazzling light, refracted through Kafka’s mysterious text; ultimately questioning the nature of power.
Moving between both sides of southern Europe’s political border, this riveting documentary audaciously looks the migration crisis in the eye. An indictment of the powerful and the walls they erect, the film surfaces the resonance of Kafka’s universe and its timelessness in the current moment.