The Haunted Castle
In the castle Vogeloed, a party of aristocrats assemble for an autumn hunt. But a long-lingering question threatens once more to rear its head: who really murdered the Baroness’s late husband? Especially when his brother, a notorious Count who is believed to have murdered him, arrives uninvited.
Before Nosferatu, Murnau approached the horror genre with this mysterious, moody drama. Out of circulation for decades, The Haunted Castle has been recently re-evaluated as a crucial step in Murnau’s prodigious career: its nightmare sequences are some of the spookiest in silent cinema history.