The Heiresses
Chela and Chiquita have been together for over 30 years. They both descend from wealthy families, but recently their financial situation has worsened and they have to sell off their inherited possessions. When Chiquita is imprisoned on fraud charges, Chela is forced to face a new reality.
Carried by an all-female cast, this Paraguayan LGBT+ film is a complex portrayal of fading class prestige, with a splendidly textured atmosphere. Ana Brun enthralled critics and won an award in Berlin for her performance, in which the torment and thrill of newfound desire are highly palpable.