In 1936, Irèn, a quiet Jewish shop girl is employed by her rich but sterile friend Szilvia to have a baby for her with her husband Ákos, so that the resulting child inherits the vast fortune. Their plan goes well, but as relationships between them change and fascism rises, many challenges emerge.