The Housemaid
Eun-yi is hired as a maid in a mansion owned by a wealthy businessman. He quickly starts seducing his employee who seemingly has little choice but to comply with his sexual advances. Soon the women of the family plot against Eun-yi who must fight an equally devious battle to protect herself.
One of South Korea’s most consummate and sly genre dramatists, Im Sang-soo made his name with the excellent The President’s Last Bang and was upgraded to the Cannes Film Festival’s competition with The Housemaid, a remake of the 1960 classic and a torrid immersion into Korean class dynamics.