The Human Surge
Buenos Aires. Exe, 25 years old, has just lost his job and is not looking for another one. Online, he meets Alf, a boy from Mozambique who is also bored with his job and who is about to follow Archie, another boy who has run away into the jungle.
Shot across three continents—and divided in three parts interlinked in unexpected ways—Eduardo Williams’s enigmatic feature debut takes us on a visceral journey to explore the ominous hyper-connectivity of today’s world. One of the most accomplished and refreshing films of recent years.