The Human Voice
A woman watches time passing next to the suitcases of her ex-lover (who is supposed to come pick them up, but never arrives) and a restless dog who doesn’t understand that his master has abandoned him. Two living beings facing abandonment.
For his English-language debut, our favourite Spanish auteur Pedro Almodóvar teams up with Tilda Swinton for a loose adaptation of Jean Cocteau’s timeless play. Swinton delivers a spellbinding solo performance, in which vulnerability and despair turn into a monologue of magnificent obsession.